img-responsiveWaarom Display adverteren?

95% van de online tijd wordt doorgebracht op websites waar banners worden vertoond.

Display Advertising heeft zich steeds meer ontwikkeld als performance-driven kanaal, het zogeheten Real Time Bidding (RTB). Door innovatieve ontwikkelingen in (re)targeting opties en advertentie formaten (tekst, banner, rich-ad, video, sliders, etc.) is Display Advertising de laatste jaren enorm gegroeid.

160x600-airmiles-2Display advertenties worden via een geautomatiseerd veilingsysteem ingekocht. Binnen dit veilingsysteem zijn talloze websites (uitgevers) aangesloten met uiteenlopende thema’s en onderwerpen. Bij deze uitgevers zijn verschillende advertentieposities beschikbaar waarop geboden kan worden. Zo kan er binnen een relevant thema, per bezoeker en zelfs per impressie jouw specifieke advertentie getoond worden.

Deze manier van inkopen biedt adverteerders de mogelijkheid om kostenefficiënt en zeer specifiek de gewenste doelgroep te bereiken. Het bulk inkopen via het traditionele CPM-model is hiermee achterhaald. Bij dit bulk inkopen betaal je dezelfde prijs (CPM) per eenheid, maar je bereikt ook website bezoekers die voor jou niet relevant zijn. Door gebruik te maken van Real time Bidding behoort de niet relevantie groep tot het verleden.

Door de specifieke (re)targeting opties is Display Advertising ook voor de adverteerders met kleine marketingbudgetten zeer interessant en betaalbaar geworden.

Hoe werkt het?

Met Display Advertising kan je relevante klanten bereiken via:

  • Contexttargeting

Target je doelgroep op basis van zoekwoorden, onderwerpen of plaatsing (websites die ze bezoeken)

  • Doelgroeptargeting

Target je doelgroep op basis van interesses, demografie of via remarketing. Je kan ook look-a-like-technologie (alleen bij Google Display Netwerk) gebruiken voor het vinden van consumenten met een surfgedrag dat overeenkomt met dat van mensen op je retargetinglijst.

Target een aangepast segment op basis van specifieke gegevens over demografie, levensstijl, psychografie en (surf)gedrag. Bereik potentiele klanten op basis van interesse en koopintentie. En spoor eerdere bezoekers aan terug te keren naar je website via remarketing.

Display Advertising is een gerichte vorm van adverteren, die kan helpen bij het bereiken van de juiste klanten op het juiste moment met de juiste boodschap.

Partners waar wij gebruik van maken:

  • Sanoma
  • Microsoft Advertising
  • Marktplaats
  • RTL Nederland
  • Google
  • Criteo
  • BannerConnet
  • SBS Media
  • Adtech
  • Rightmedia
  • Improve Digital

Voordelen

  • Alleen relevante bezoekers bereiken
  • Aantrekkelijke advertenties (banners, rich-ad, video, sliders, page take-overs)
  • Landelijk dekken mediabereik