• Expertise
  • Portfolio
  • Blog
  • Contact
  • Scholen
    • Slimme Online Marketing Voor Scholen
    • AVG Wet
  • Vacature
    • Online Campagne Manager – Amstelveen
  • Expertise
  • Portfolio
  • Blog
  • Contact
  • Scholen
    • Slimme Online Marketing Voor Scholen
    • AVG Wet
  • Vacature
    • Online Campagne Manager – Amstelveen
020 7162 494
7 Soorten Content om Jouw Content Marketing een Boost Mee te Geven
5 september 2017

Als je aan content marketing doet, dan is het onvermijdelijk: op een gegeven moment weet je even niet meer waar je over moet publiceren. Zelfs wij ervaren dit.

Ja, zelf als je glashelder bent over je doelgroep en hetgene waar je hen mee kunt helpen. Het kan soms voelen alsof je alles al besproken hebt. Maar dat is natuurlijk niet waar.

Er zijn vele problemen waar jij een oplossing voor kunt bieden, en ook nog eens vele invalshoeken voor het uitleggen van één enkel probleem.

Om jou aan nieuwe blog ideëen te helpen, delen we in dit artikel 7 verschillende typen content die je kunt toepassen op je eigen website. Ben je er klaar voor?

1. Wees controversieel –> schrijf een opinie post

Ja, af en toe mag je best een beetje je tanden laten zien. Ieder bedrijf heeft namelijk een eigen identiteit. Als het goed is, dan sta je ergens voor en geloof je ergens in.

En als je ergens in gelooft, dan zijn er vast ook dingen waar je als bedrijf tegen bent. Die dingen mogen best benoemd worden. Het geeft mensen een goed idee waar je als bedrijf voor staat.

Dit mag je laten zien door je identiteit te tonen. Het laat zien dat je een standpunt durft aan te nemen en mits deze goed onderbouwd is, kun je hier veel exposure mee genereren.

Hieronder een paar controversiële posts die ontzettend goed gepresteerd hebben:

  • The Subtle art of Not Giving a Fuck
  • Ads on Breitbart Don’t Work Anyway, Here’s How To Exclude Them
  • Why Google Is Wrong About Linkbuilding

2. Maak een lijst post

Weet je écht even niet meer waar je over kunt schrijven? Dan is een lijst post een uitstekend type artikel om op terug te vallen. Is het je opgevallen dat dit er zo een is? 😉

Een lijst post kan daarnaast heel veelzijdig zijn. Door de verschillende invalshoeken is het telkens weer een compleet ander soort artikel. Hieronder 3 voorbeelden:

  1. 3 Dingen Waar je Rekening Mee Moet Houden bij het Aanschaffen van een Nieuwe Laptop
  2. Maak Jouw Tuin met deze Checklist van 10 Punten Helemaal Winterklaar
  3. 10 Natuurlijke Supplementen met Enorme Gezondheidsvoordelen die Dokters Zelden Adviseren!

3. Maak een Infographic

Ben jij super creatief en juist wat minder goed op het tekstuele vlak? Geen paniek, want niet iedereen houdt ervan om te leren door te lezen. Voor de visuele mensen onder ons is een infographic een uitstekende manier om bezoekers snel iets te leren.

Volgens onze collega’s bij Walt Wonder Schmidt worden visuele beelden tot wel 60.000 keer sneller verwerkt in ons brein dan tekst en reageert 40% van mensen beter op visuele informatie dan op tekst. Genoeg reden om hier eens mee te experimenteren dus! Wil jij zelf proberen een infographic te maken? Neem dan eens een kijkje naar deze tools:

  • Canva
  • Visualize
  • Google Charts
  • Piktochart

4. Maak een Podcast

Ook content in audio vorm wint in de afgelopen jaren enorm aan populariteit. Denk je dat mensen liever naar je stem luisteren dan je content lezen? Probeer het eens uit door middel van een podcast. Het kan daarnaast ook een geweldige manier zijn om je content ópnieuw in te zetten: content repurposing in een mooie marketing term.

Heb je bijvoorbeeld een tijd geleden geblogt over een onderwerp wat goed is ontvangen door je doelgroep, dan kun je overwegen hier ook een podcast voor te maken zodat je doelgroep die niet graag leest hier mee in aanraking kan komen. Het creëeren van de content heb je al gehad, nu hoef je het enkel nog een in audio vorm te gieten — en klaar ben je!

5. Schrijf een Case Study

Dit is een uitstekende manier om meer business te genereren en tegelijkertijd waardevolle content te creëeren. Waarom zijn case studies zo effectief? Omdat mensen nou eenmaal graag resultaat zien. Ze willen weten wat voor resultaat jij hebt behaald voor je klanten, omdat dit hen een indruk geeft wat je voor hén kan betekenen.

Dit is dus een zeer krachtige manier om je doelgroep die overweegt je diensten of producten af te nemen over de streep te trekken om met je in zee te gaan.

Hoe maak je een effectieve case study? Hou de volgende 3 pijlers aan:

  • Vertel een verhaal over jouw oplossing
  • Wees helder en beknopt
  • Toon bewijs van je claims

Als je deze 3 pijlers volgt overtuigend, helder en betrouwbaar zijn. Deze elementen kunnen van twijfelende leads overtuigende klanten maken.

6. Maak een Ebook

Als marketeers spreken we soms over de term “lead magnet” of een “ethical bribe”. Wat dit inhoudt is dat je iets van waarde geeft in ruil voor een email adres, zodat je deze mensen vervolgens opnieuw kunt bereiken door middel van je nieuwsbrief.

Een eBook maken klinkt lastig, maar dat valt reuze mee. Idealiter is het niet lang, maar wel van waarde. Dit verhoogt namelijk de kans dat je bezoekers de informatie ook daadwerkelijk in de praktijk brengen. Want als men je content download, maar er vervolgens niets mee doet — dan is je moeite voor niets geweest. Denk bijvoorbeeld aan iets simpels zoals in het voorbeeld hieronder:

7. Begin met video marketing!

Ja, wij weten het. Veel mensen krijgen het zweet al op hun voorhoofd staan bij de gedachte om een video op te nemen en deze te uploaden naar YouTube met vrije toegang voor de hele wereld. Maar het feit is wel dat video een steeds belangrijkere en grotere rol speelt in ons digitale leven. Nog niet overtuigd? Misschien dat deze feiten daar verandering in brengen:

  • 55% bekijkt íedere dag videos online. bron
  • Bijna 50% van internet gebruikers zoeken naar videos gerelateerd aan een product of service voordat ze een winkel bezoeken. bron
  • 4x zo veel klanten kijken liever naar een video over een product dan dat ze erover lezen. bron
  • Mensen spenderen gemiddeld 2.6 keer meer tijd op pagina’s mét video dan zonder. bron

Kortom, als je denkt dat mensen baat kunnen hebben bij een video over jouw dienst of product, dan is het waarschijnlijk ook zo. Trek je stoute schoenen dus aan en demonstreer het!

Conclusie

Er zijn vele verschillende manieren en vormen van content. Bedenk je ook vooral wat je kunt doen met je reeds geschreven content. Denk niet dat wanneer  je al geschreven hebt over een onderwerp, dat je hier niet nog eens over kunt schrijven vanuit een andere invalshoek. Daarnaast kun je deze content op een andere manier inzetten door het op een ander platform te plaatsen.

Wil jij eens met ons praten over de mogelijkheden van content marketing? Dat kan! Bel vandaag nog naar 020 – 7162 494 of stuur een mail naar info@dokterklik.nl en wie weet zitten wij binnenkort samen te sparren over het groeien van jouw bedrijf. 

Gerelateerde berichten

Hoe Je Vaker In Contact Kunt Komen Met Je Doelgroep Door Middel Van Browser Notificaties Stel je voor dat er een manier is om vaker in contact te komen met je bezoekers. Een simpele technologie in webbrowsers die je in staat stelt om je bezoekers be...
7 Tips voor Effectieve Facebookberichten voor Middelbare Scholen Het plaatsen van een bericht op de Facebookpagina van jouw school is zo gebeurd. Maar hoe zorg je dat de berichten gelezen worden? En beter nog, hoe zorg je erv...
Maak Jouw Scholen Website Praktisch & Snel Up-To-Date voor het Nieuwe Schooljaar Het nieuwe schooljaar is weer begonnen... De kans is groot dat de website in de laatste weken voor de vakantie geen aandacht meer heeft gekregen. Waarschijnl...
Delen via:
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Jasper Oldersom

Ontdek het potentieel van online marketing voor jouw bedrijf. Maak een vrijblijvende afspraak met ons, bij jou op kantoor.

Interessante onderwerpen

  • AdWords (16)
  • Analytics (5)
  • Blog (104)
  • Bloggen (7)
  • Content marketing (12)
  • Conversie Optimalisatie (14)
  • Copywriting (6)
  • Display Advertising (2)
  • Kennis (15)
  • Sales (2)
  • Scholen | Onderwijs (19)
  • SEO (3)
  • Shopping (1)
  • Social Media (13)

Waarom Dokter Klik

  • Bewezen resultaten
  • MarCom kennis & ervaring
  • Gericht op MKB-bedrijf
  • Advies op maat
  • Transparantie


Contact

Maalderij 21D
1185 ZB Amstelveen

Tel: 020 7162 494
Email: info@dokterklik.nl

Dokter Klik op Social


© 2019 - Dokter Klik
  • Algemene Voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy Verklaring
  • Cookies
  • Contact